fredag 21 december 2018

God jul, bästa läraren och trötthet


Ännu en termin är till ända och det är den första som jag pendlar mellan Jönköping och Hultsfred. Det har gått ganska bra. Terminen har varit ganska spännande tack vare att jag har gjort många olika saker i rollen som lärare. Det är också väldigt intressant att plugga samtidigt som jag jobbar med det som jag pluggar. En ny upplevelse för mig, faktiskt.

Under ett av bedömningssamtalen som jag hade, nu i slutet av terminen, sa en elev att jag är den bästa svenskläraren som eleven har haft någon sin. Sådana ord värmer naturligtvis! Kanske ännu mer för mig, eftersom jag ibland är ifrågasatt som lärare och ibland på grund av mitt funktionshinder. Jag har naturligtvis vissa saker som jag måste kämpa med för att kunna vara yrkesarbetade som jag vill och känner att jag behöver. Jag anser att de flesta har saker som man måste jobba med för att det att funka. Det jag har fått lägga min energi på under hösten är att få assistans en att funka, så att detta håller i längden vilket jag hoppas.

Jag har jobbat ganska mycket extra under senare delen av höstterminen vilket gör att jag känner mig ganska sliten just nu. Det ska bli väldigt skönt med jullov. Mitt lov kommer bland annat att innehålla en resa till värmen

God jul

Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar