måndag 12 mars 2018

Många tankar och funderingar


Detta blev ett snabbt inlägg skrivit 22,30.
Jag har funderat mycket på sista tiden. Funderat över min lärarroll. Är jag en bra lärare? Gör jag ett bra jobb? Sådana frågor är det jag tänker på och jag har inte kommit på något riktigt svar men det kanske är det som är meningen. Jag vet inte, det kan naturligtvis bara vara vädret som gör att jag får dessa tankar.

Är det bra eller dåligt att tänka på detta vis? Risken är ju att man analyserar sönder situationen samtidigt som det är bra att reflektera över sitt jobb. Det kan också vara så att jag börjar bli säker på mitt arbete. Hur går detta ihop? Jo jag tänker att jag har blivit någorlunda säker på hantverket så då kommer denna typ av tankar upp i huvudet. När jag funderar på sådana saker lyssnar jag på Candide med hjälp av Legimus och ritar bilder som denna.

Allt för denna gång
Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar